lunes, 19 de septiembre de 2016

EL ADVERBIO (INGLÈS)

Adverbios
De lugar
De probabilidad
De tiempo
De afirmación
De intensidad
Objetivo: Reconocer y aplicar correctamente las reglas gramaticales para construir oraciones y textos sencillos en tiempos verbales simples, incluyendo adverbios de lugar, probabilidad y tiempo.
Adverbios de lugar : Indican el lugar donde se lleva a cabo una acción, un estado o un proceso.
•Around             (Alrededor)                                • away        (lejos)
• back                  (atrás)
•  below              (abajo)
• under               (debajo)
• down                (abajo)
• up                      (arriba)
 • over (sobre)
 • abroad            (fuera)
 • out                    (afuera)

• Far                     (Lejos)
• Near                  (Cerca)
• There                (Allí)
• Here                  (Aquí)
•Outside             (Afuera) 
• Inside               (adentro)
behind             (detrás)
in                        (en)
v  Los adverbios de lugar se ubican siempre antes del lugar al cual hacen referencia.
v  • We live near the school.
v  • My sister is hiding under the table.
v  • They ride bicycles around the park.
v  •Please sit here
v  •Two dogs were playing outside.
v  •The Bank is over there.
v  • Camilo is in front of the library.
v  • Paola and Carlos are walking in the forest.
v  Adverbios de probabilidad: Son adverbios que expresan, tal como su nombre lo indica, la probabilidad o posibilidad de que un evento ocurra o que una afirmación sea cierta.
v  • maybe                             (quizá)
v  •perhaps                           (quizá, tal vez)
v  •possibly                            (posiblemente)
v  •probably                          (probablemente
v  Maybe you are a better student than him.
v  •Do you possibly travel to France this year?
v  Maybe, you’re right or maybe not!
v  • It’s probably the best book I’ve ever read.
v  Perhaps it will rain.
v  Adverbios de tiempo: Indican cuando tiene lugar una acción, un estado o un proceso.
v  Again                 (otra vez)
v  before                              (antes)
v  soon                  (pronto)
v  late                     (tarde)
v  early                  (temprano)
v  •now                   (ahora)
v  •yesterday        (ayer)
v  Soon                  (pronto)
v  today                               (hoy)
v  tomorrow       (mañana)
v  tonight                            (esta noche)
v  last week        (la semana pasada)
v  last month      (el mes pasado)
v  last year                          (el año pasado) 
v  Ejemplos:
v  He came home late last night.
v  He will be a university student soon
v  I want an ice cream now.
v  They played soccer yesterday.
v  It's getting dark now.
v  •Estos adverbios se utilizan al principio o al final cuando se refieren a un espacio de tiempo: ahora, ayer, hoy
v  I will go to the cinema tomorrow.
v  Yesterday, I played all night.
v  •Cuando se trata de adverbios que indican un cómo pero haciendo referencia al tiempo se utilizan al final, así como: temprano, tarde, etc.
v                 I wake uo early.
v                 I arrive home late.
v  Adverbios de afirmación:
v  Estos adverbios se utilizan para ratificar una posición o responder positivamente a una idea.
v  •certainly           (ciertamente)
v  •naturally           (naturalmente)
v  •of course         (por supuesto)
v  •surely                (seguramente), etc. 
v  Naturally, I will discuss this with my wife.
v  • We won the march, of course.
v  •The fault surely lies in the design of the equipment.
v  •"Can you give me a hand?" "Certainly.“
v  • She has surely gone.
v  • They are obviously here.
v  •Estos adverbios, generalmente responden a preguntas.
v  •Will you come to class tomorrow?
v  Of course! Tomorrow will be the exam.
v  •"May I sit here?" "Surely." (= Yes, certainly.)
v  •En algunos casos se utilizan como énfasis de la oración y también se ubican al iniciar o después del sujeto.
v                
v                 •That law certainly won’t help us.
v                 •Without more food and medical supplies, these people           will surely not survive.
v  Adverbios de grado o intensidadIndican la intensidad con que se realiza la acción.
v  •completely      (completamente) •extremely   (extremadamente)
v  •greatly              (grandemente, muy) etc.
v  •That is extremely dangerous!
v  •I don’t think he is completely honest
v  • I completely forgot about the homework.
v  • Pitons are extremely dangerous reptiles.
v  •I was greatly impressed by her singing.
v  Para ubicar los adverbios en la oración correctamente, podemos decir que hay tres posiciones en las cuales puede ir:
v   
v  •Al principio de la oración.
v  Ejemplo:
v  Todos los días yo voy a la iglesia.                             Every day, I go to church.
v  Quizá ella tiene las llaves.                                           Maybe she has the keys.
v   
v  •En el medio (antes del verbo de la oración).
v  Ejemplo:
v  Nosotros nunca dijimos eso.                     We never said that.
v  Ellos siempre juegan fútbol.                      They always play soccer.            
v   
v  Excepción: Con el verbo “to be”, el adverbio se ubica después.
v  Ejemplo: yo siempre estoy feliz.                              I am always happy.
v   
v  •Al final
v  Ejemplo: Usted habla lentamente.        You speak slowly.
v                  Espero verte pronto                     I hope to see you soon.
v  Practice: 1. Lea las oraciones y complételas con un adverbio de lugar.
v  far – beside – near – in – inside – on top of – below – in the middle of
v  1. Hey Mark! Come and sit here _____________ me.
v  2. Is there a library _____________ here?
v  3. From the top of the building, cars _____________ look like toys.
v  4. Sharon was born _____________ South Africa.
v  5. It is raining today, so I decided to stay _____________.
v  6. The hotel is _____________ the hill; it has an amazing view over the city.
v  7. There is a line _____________ the room. You can’t pass it.
v  8. The children can’t play _____________ from home.
v  Listening Exercise
v  2. Escuche las siguientes oraciones. Complete los espacios en blanco con el adverbio que escuche.
v  1. Erick ___________________ plays chess in the afternoon.
v  2. Mom and Dad were ___________________ mad about your grades.
v  3. ___________________, Tim arrives tomorrow morning from Italy.
v  4. Myra looked ___________________ at her crying baby.
v  5. I was playing __________________ when _________________ it started raining.
v  6. We have ___________________ waited too long for you.
v  7. She ___________________ closed the door.
v  8. ___________________, she was sad. But, ___________________ the knowledge that Tommy was safe gave her some comfort.
v  9. His feelings about her are ___________________ obvious.
v  10. I don’t like this report. Can you do it ___________________?
v  Aeróbicos mentales
v  ¿Qué se da una vez cada minuto, dos veces en un momento y nunca en cien años?
v   


1 comentario: